1blik schoolagenda
Je huiswerk opschrijven in je agenda, is dat plannen? Hoe maak je een goede planning?
Voor veel leerlingen is plannen een groot probleem. Je bent daarin dus niet de enige! Misschien kijk je pas op het laatste moment in je agenda en maak je huis- en leerwerk daardoor te laat. Het overzicht raak je kwijt en dat maakt onduidelijk wat er van je gevraagd en verwacht wordt. Helaas zijn stress en onvoldoendes vaak het resultaat.
Samen kunnen we dat verhelpen. Vanuit de praktijk is er namelijk een eenvoudige planmethode ontwikkeld waaruit een nieuwe schoolagenda is ontstaan: de 1blik agenda. Hiermee leer je zelfstandig jouw huiswerk plannen en structureren. Een goede introductie en begeleiding in het starten met de 1blik agenda wordt aanbevolen.
In eerste instantie was deze schoolagenda bedoeld als extra hulpmiddel voor cluster IV- en ADHD-leerlingen op bo en vo, havo- en vwo-niveau. Al snel bleek echter dat ook veel leerlingen zonder autisme vastliepen met hun planning.
Momenteel wordt de 1blik schoolagenda op alle niveaus ingezet; van groep 8 en het voortgezet onderwijs tot en met het mbo, hbo en de universiteit.
In elke schoolagenda staat een handleiding en een voorbeeldsituatie beschreven. Wanneer je de handleiding volgt, leer je zelfstandig je huiswerk te structureren en plannen. De dagindeling in de agenda is in tweeën verdeeld: een opdracht- en een plangedeelte. Elke dag maak je een onderdeel van je huiswerk. Je werkt met drie kleuren markeerstiften
Rood/roze: Huiswerk moet af zijn.
Groen: Huiswerk is klaar voor deze dag.
Geel: Huiswerk is nog niet klaar voor deze dag.
Want, wat af is... is af!
Een goed begin is het halve werk. Daarom geven wij bij uw eerste bestelling graag gratis uitleg aan docenten en aanvullend advies op verzoek.
Na de 1blik-presentatie kunnen docenten hun leerlingen extra goed meenemen in het gemak van de schoolagenda. Zo haalt u het meeste uit de planmethode en dus het beste uit iedere leerling.
Als school profiteert u van stapelprijzen. Meer informatie? Neem contact met ons op.